Ciro Beltrán należy do młodego pokolenia współczesnych malarzy chilijskich. W drugiej połowie lat 80. studiował malarstwo w Wyższej Szkole Plastycznej przy Uniwersytecie w Santiago, w latach 1995-98 - w Kunstakademie w Dűsseldorfie. Pewnie dlatego jego malarstwo w równej mierze czerpie z południowoamerykańskich i europejskich źródeł.
Tekst: Lena Wicherkiewicz
Artysta: Ciro Beltrán
Czy malarstwo może coś jeszcze opowiadać? Czy po milczących monochromach historia w obrazie nie jest anachronizmem? Pewnie jest. Lecz z drugiej strony nawet samotny błękit lub wybuchowa czerwień bywają rozmowne.
Tekst: Lena Wicherkiewicz
Artysta: Jacek Łydżba
Drzewa – koralowce. Kolorystycznie egzotyczne w polskim pejzażu, lecz o kształtach kojarzących się znajomo, mazowiecko niemalże... Zjawiskowe niby-wierzby. Jarzące się wewnętrzną energią artefaktowe organizmy. Barwna kolonia świetlistych quasi botanicznych okazów.
Tekst: Lena Wicherkiewicz
Artysta: Darek Pala
Koncentryczne okręgi o różnokolorowych odcinkach, zazębianie się barw , świetlistość, wrażenie wirowania i kalejdoskopowa zmienność – geometryczne kompozycje Małgorzaty Jastrzębskiej wyrastają z doświadczeń wielkich abstrakcjonistów XX wieku – Roberta i Soni Delaunay, Francisa Picabii, Frantiska Kupki. W jej obrazach kolor jest formą i tematem, a świetliste sfery – fiolet i żółcień, róż i zieleń, czerń i biel rozkładają się według rygorystycznej konstrukcji.
Tekst: Lena Wicherkiewicz
Artysta: Małgorzata Jastrzębska